Miért?

Ebben a blogban a saját tapasztalataimat osztom meg Veled, aki még csak most gondolkodsz azon, hogy vajon mit csinálsz rosszul, hogyan tudnál javítani az életeden, de minden eddigi próbálkozásod kudarcot vallott. Hogy miért teszem mindezt? Azért, hogy értelmet adjak mindannak, ami velem történt. És ez az értelem a másokon való segítés. Így könnyebb elviselnem a "miért pont velem történt ez?" érzését.

Az objektív valóságot pedig Patricia Evans: Szavakkal verve című könyve szolgáltatja a saját tapasztalataimhoz. Nem bátorítalak és nem biztatlak semmire, mert minden élethelyzet más és más. Csupán segíteni szeretnék Neked, hogy felismerd azt a jelenséget, ami körülvesz, amiben élsz, és még csak nem is tudsz róla: a szóbeli bántalmazást.

2014. július 3., csütörtök

Életveszélyesen vezet

Ezt itt olvastam.

Egy februári napon történt az idén. Ez volt az első olyan eset, amikor lelepleződött a hazugsága. Előtte levő nap mondta, hogy vidékre kell mennie, és előadott valami zavaros történetet, ami nekem sehogy sem állt össze. Rákérdeztem egy-két dologra, de éreztem, hogy mind jobban belebonyolódik a hazugságba. Másnap, amikor megjött, feltűnően kedves volt, erőltetetten megjátszva a jókedvet. Akkor már biztos voltam benne, hogy valami nem stimmel ezzel a dologgal. Kérdeztem, hogy hogy ment. Megint kitérő válaszokat adott, aztán már ő is érezte, hogy nem lehet így kommunikálni, vagy nem tudom, miért, de végül kibökte, hogy egy cég  tulajdonrész megvásárlásával kapcsolatosan tárgyalt. Olyan téma volt ez, amit már egyszer megbeszéltünk, és nemet döntöttünk.

Patricia Evans Szavakkal verve című könyvében így ír erről:

"A bántalmazó kapcsolatban az áldozat azt tapasztalja, hogy társa nem vitatja meg vele rövid- vagy hosszútávú terveit,"

Amikor megkérdeztem, hogy és én ebben hogy lennék benne, mivel minden pénzünk közös, az is, amiből ezt megvenné a saját nevére, azt válaszolta, hogy erre nem is gondolt.

Ez egyébként a párkapcsolaton belüli erőszak egy másik formáját is megtestesíti: a gazdasági erőszakot: (66.oldal)

"Gazdasági erőszak: A pénz feletti teljes kontroll gyakorlása; a család megtakarított pénzének elköltése; (...) rejtett pénzforrások fenntartása."

Hazafelé menet nagyon vadul vezetett a havas úton, aminek az lett az eredménye, hogy nem tudta bevenni a kanyart, és az árokban kötöttünk ki. Ki kellett hívni egy traktort, aki kihúzta a kocsit, mi meg hazagyalogoltunk a gyerekekkel.

Csak emlékeztetőül: szerinte én nem vezetek jól, és amikor megkérdeztem, hogy mi a problémája a vezetési stílusommal, amikor mindenki másnak megfelel, azt válaszolta, hogy fél mellettem. Ezt nehezen tudom összeegyeztetni azzal, hogy gyakran beszélt arról, mennyire szeretne ejtőernyőzni, bikarodeózni, illetve háború esetén ő lesz az első, aki fegyveres szolgálatra fog jelentkezni. A kettő közül valamelyik valószínűleg nem igaz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése