Miért?

Ebben a blogban a saját tapasztalataimat osztom meg Veled, aki még csak most gondolkodsz azon, hogy vajon mit csinálsz rosszul, hogyan tudnál javítani az életeden, de minden eddigi próbálkozásod kudarcot vallott. Hogy miért teszem mindezt? Azért, hogy értelmet adjak mindannak, ami velem történt. És ez az értelem a másokon való segítés. Így könnyebb elviselnem a "miért pont velem történt ez?" érzését.

Az objektív valóságot pedig Patricia Evans: Szavakkal verve című könyve szolgáltatja a saját tapasztalataimhoz. Nem bátorítalak és nem biztatlak semmire, mert minden élethelyzet más és más. Csupán segíteni szeretnék Neked, hogy felismerd azt a jelenséget, ami körülvesz, amiben élsz, és még csak nem is tudsz róla: a szóbeli bántalmazást.

2014. június 9., hétfő

Nincs probléma. A probléma maga a bántalmazás

Amikor megkérdeztem tőle, hogy tulajdonképpen mi a baja, hiszen itt vagyok én, egy okos, szép és kedves társ, aki szereti őt, azt válaszolta: "Nem tudom, hogy mitől ilyen sz*r a kapcsolatunk." Ez megint a szívembe talált, mert az én lelkemben még mindig "ez volt az évszázad szerelme, csak most valamiért elromlott, de majd megjavítjuk". Mondtam is neki, hogy én tudom, miért. Azért, mert ő így viselkedik.

Akkor még nem olvastam Patricia Evans Szavakkal verve című könyvét:

"A kapcsolatban maga a bántalmazás a téma (a probléma)
(...)
Egy szóbelileg bántalmazó kapcsolatban nincs semmilyen konkrét konfliktus. A téma maga a bántalmazás, és ez a probléma a szokásos konfliktuskezelő módszerekkel nem megoldható."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése