Miért?

Ebben a blogban a saját tapasztalataimat osztom meg Veled, aki még csak most gondolkodsz azon, hogy vajon mit csinálsz rosszul, hogyan tudnál javítani az életeden, de minden eddigi próbálkozásod kudarcot vallott. Hogy miért teszem mindezt? Azért, hogy értelmet adjak mindannak, ami velem történt. És ez az értelem a másokon való segítés. Így könnyebb elviselnem a "miért pont velem történt ez?" érzését.

Az objektív valóságot pedig Patricia Evans: Szavakkal verve című könyve szolgáltatja a saját tapasztalataimhoz. Nem bátorítalak és nem biztatlak semmire, mert minden élethelyzet más és más. Csupán segíteni szeretnék Neked, hogy felismerd azt a jelenséget, ami körülvesz, amiben élsz, és még csak nem is tudsz róla: a szóbeli bántalmazást.

2014. június 24., kedd

Aki bántalmazó volt, az az is marad

Nem tisztem megítélni a szóbeli bántalmazó előző kapcsolatát, ami egy 20 évig tartó házasság volt, de azok a tények, amelyek a tudomásomra jutottak, azt támasztják alá, amit sok helyen olvastam, hogy a bántalmazók előző és következő kapcsolatukban is bántalmazták /bántalmazzák partnerüket.

Arra panaszkodott például, hogy a volt felesége ivott, és a nála "gyengébbeket" bántotta, pl. őt.

Patricia Evans Szavakkal verve című könyve így ír erről:

"Bántalmazásnak azt nevezzük, amikor az egyik ember elnyomja a másikat. Ugyanakkor az elnyomó is érezheti magát bántalmazottnak, ha nem sikerül uralmat szereznie áldozata felett, vagy ha az áldozata ellenáll az uralkodásnak."

Többször nevetve és büszkén mesélte,  hogy a volt felesége 50 pár cipőjét elégette:

"megrongál, tönkretesz tárgyakat (jellemzően a partnere tárgyait, vagy azokat, melyek neki fontosak);" Forrás: 148. oldal

Többször elmesélte, hogy a volt felesége ezeket mondta neki:

"Már korán reggel belém és a gyerekekbe belevered az ideget."
"Nem lehet veled együtt élni."

Amikor már tudtam, hogy ő egy szóbeli bántalmazó, és kértem, hogy maradjunk együtt, én segítek neki megváltozni, azt mondta, képtelen rá, és nem is akarja. Azt mondtam neki, rendben van, engem elhagyhat, de a következő kapcsolatát ugyanúgy tönkre fogja tenni mint ezt és az előzőt. Azt mondta, nem lesz következő, mert ez egy nagy tanulságos lecke volt neki. Ez nem valószínű, mert ahogy Patricia Evans Szavakkal verve című könyvében olvashatjuk:

"A bántalmazó továbbra sem lesz önmaga ura, ezért ugyanúgy szüksége lesz rá, hogy valaki más felett uralkodjon." 

A pszichiáter, akihez jártam, amikor még azt hittem, velem van valami baj, elmesélte, hogy járt nála egy férfi, aki a negyedik házasságára készült. Azért ment el hozzá, hogy megkérdezze: 
- Ez a nő is olyan hülye lesz, mint az előző három?
A pszichiáter erre azt válaszolta: - Valószínűleg igen.
- Hogyhogy? - kérdezte a férfi.
- Mert bár nincs két egyforma nő, a férfi ugyanaz mind a négy kapcsolatban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése