Miért?

Ebben a blogban a saját tapasztalataimat osztom meg Veled, aki még csak most gondolkodsz azon, hogy vajon mit csinálsz rosszul, hogyan tudnál javítani az életeden, de minden eddigi próbálkozásod kudarcot vallott. Hogy miért teszem mindezt? Azért, hogy értelmet adjak mindannak, ami velem történt. És ez az értelem a másokon való segítés. Így könnyebb elviselnem a "miért pont velem történt ez?" érzését.

Az objektív valóságot pedig Patricia Evans: Szavakkal verve című könyve szolgáltatja a saját tapasztalataimhoz. Nem bátorítalak és nem biztatlak semmire, mert minden élethelyzet más és más. Csupán segíteni szeretnék Neked, hogy felismerd azt a jelenséget, ami körülvesz, amiben élsz, és még csak nem is tudsz róla: a szóbeli bántalmazást.

2014. június 11., szerda

A szőnyeg és az ernyő

Azt vettem észre - már régebben, még mielőtt egyáltalán tudomást szereztem volna arról, hogy létezik szóbeli bántalmazás - hogy a szóbeli bántalmazó úgy egyáltalán nem vigyáz arra, amije van. Ez nem tartozik a bántalmazás tárgykörébe, csupán egy jellemhiba.

Például, sütött süteményt, aztán betette a konyhaszekrénybe, és akkor jutott eszébe legközelebb, amikor már megpenészedett. Egyet se ettünk belőle.

Befogadtunk és megmentettünk az éhhaláltól egy kandúr cicát. Többször felhívtam rá a figyelmét, hogy vigyázzon, nehogy elgázolja, mert mindig elénk jött, amikor hazaértünk. Egyszer nem voltam ott, persze halálra gázolta.

Évekig tervezgettük és építgettük a közös házunkat, beköltöztünk, majd 20 hónap múlva lelépett.

Ugyanígy nem vigyázott a szerelmünkre sem. Udvarolt, a tenyerén hordott, mindennel körülvett, kényeztetett és én boldog voltam. Aztán tönkretette...

Patricia Evans könyve így ír erről:

"Ha Ön nehézségekkel küzd párkapcsolatában, talán most elgondolkodik: "Hogyan tehetném a kapcsolatomat kölcsönösen támogató és empatikus kapcsolattá?" Fontos azonban tudnia, hogy ezt a fajta párkapcsolatot egyedül nem lehet ilyenné tenni. Az efféle kapcsolat egy közösség megteremtéséről szól, s ezért senki sem tudja egymaga létrehozni. "Kettőn áll a vásár." Viszont éppen azért, mert az ilyen kapcsolat közösségről szól, bármelyik fél egyedül is lehetetlenné teheti."

Én úgy tekintettem a szerelmünkre, mint egy ernyőre, ami fölénk borul, és felfogja a világ mocskát. Ő viszont úgy tekintett rá, mint egy szőnyegre, amin állunk, és minden külső és belső bajt engedett ráhullani:

Az ernyőről leperegnek az esőcseppek, és megvédi az alatta állókat, a szőnyeg viszont mindent magába szív, ami nem a rajta állókra hullik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése