Miért?

Ebben a blogban a saját tapasztalataimat osztom meg Veled, aki még csak most gondolkodsz azon, hogy vajon mit csinálsz rosszul, hogyan tudnál javítani az életeden, de minden eddigi próbálkozásod kudarcot vallott. Hogy miért teszem mindezt? Azért, hogy értelmet adjak mindannak, ami velem történt. És ez az értelem a másokon való segítés. Így könnyebb elviselnem a "miért pont velem történt ez?" érzését.

Az objektív valóságot pedig Patricia Evans: Szavakkal verve című könyve szolgáltatja a saját tapasztalataimhoz. Nem bátorítalak és nem biztatlak semmire, mert minden élethelyzet más és más. Csupán segíteni szeretnék Neked, hogy felismerd azt a jelenséget, ami körülvesz, amiben élsz, és még csak nem is tudsz róla: a szóbeli bántalmazást.

2014. június 24., kedd

Meghalt a szerelmem. Megölték, és én 3 és fél évig együtt éltem a gyilkosával.

Nyugi, nem őrültem meg, tudom, hogy az igazság az, amit már egy előző bejegyzésemben leírtam. Ez csak egy allegória, ami segít túltennem magam az engem ért igazságtalanságon.

Volt egy szerelmem. Olyan volt, mint akit mindig is akartam. Boldog voltam vele, és ő is velem. A legnagyobb egyetértésben, szerelemben és szeretetben éltük. Azonos volt az értékrendünk, a szokásaink, a jövőképünk, együtt akartunk megöregedni. Egyszerre volt izgalmas és megnyugtató érzés, szabad voltam, és önmagam. Úton-útfélen meséltem mindenkinek a boldogságomról. 

2011. január 7-én, egy pénteki napon azonban a szerelmem gyilkosság áldozata lett.  Megölte a szóbeli bántalmazó, és a helyére lépett. Úgy nézett ki, mint ő, de teljesen másképp viselkedett. 3 és fél évig gyászoltam,  de most már le kell ezt zárnom. Be kell látnom, hogy egy illúzióban voltam szerelmes. Aki nem létezett. Akit a szóbeli bántalmazó hozott létre, és ő is semmisítette meg. 

Patricia Evans Szavakkal verve című könyve így ír erről:

"És egyáltalán ki az, aki így ordít velem? Biztosan nem az a férfi, aki szeret. Az a férfi nem tenne ilyet. Az a férfi rég eltűnt, amikor épp nem figyeltem, és most egy idegen áll előttem. Csak én hittem mindvégig, hogy ez ugyanaz a férfi, akihez feleségül mentem.
- Ez nagyon fájdalmas felismerés lehetett - a férje egyszer csak idegenné vált."

Hogy miért tette mindezt? Nos, ezt valószínűleg sosem fogom megérteni, mert, mint ahogy a nagyobbik gyermekem megfogalmazta: "Sosem fogod megérteni, mert nem vagy olyan, mint ő. Ha megértenéd, akkor olyan lennél, és akkor nem is történt volna meg ez az egész, hiszen a szóbeli bántalmazónak áldozat kell, nem pedig egy másik bántalmazó."

Patricia Evans Szavakkal verve című könyve így ír erről:

"Ha az áldozat érzékelné a különbséget saját szemlélete és társa szemlélete között, képes lenne különválasztani azokat."

Sajnos, 2011-ben én még nem ismertem fel a bántalmazást, így bizonytalanságban éltem 3 és fél évig.

"Egy szóbelileg bántalmazó kapcsolatban az őszinte és hiteles párkapcsolatnak csak az illúziója létezhet."

"Ha az áldozat felismeri a bántalmazást, egyszer és mindenkorra szakíthat a biztonságos kapcsolat illúziójával."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése